Jika Hukum Islam dilaksanakan, tukang sebat akan lenguh sebab ramai macai nak kena tibainya....!!!

MUSTAHIL MEREKA TIDAK TAHU HUKUM QAZAF
 Oleh: Dr Tanaka Mustafa
MUSTAHIL MEREKA TIDAK TAHU HUKUM QAZAF

Oleh: Dr Tanaka Mustafa 

1) Apabila ada sahaja pilihanraya umu, atau pilihanraya kecil, atau apa sahaja melibatkan Anwar Ibrahim secara langsung, watak-watak kambing laga akan muncul, mengomen, menghentam, mecerca dan memki Anwar Ibrahim.

2) PRK Kajang dengan pengumuman Anwar Ibrahim untuk menjadi calon, rakyat sudah dapat menjangka serangan Umno/BN terhadapnya melalui media perdana khususnya. Watak-watak kambing laga yg akan muncul di kaca TV sudah dapat diagak oleh rakyat Malaysia.

3) Baru-baru ini Hassan Ali sudah muncol dengan 21 dalil menolak Anwar Ibrahim menjadi MB Selangor. Tidak dinafikan, seterusnya nama-nama seperti Zulkifli Nordin, Ezam, Hassan Basri, Hassan Ali, Hafiz Nordin, Asyraf Wajdi, Ismail Mina, Sidek Baba, Nallakarupan dan ramai lagi akan muncul menjelang PRK Kajang.

4) Pelbagai fitnah, cacian, tuduhan, analisis bodoh, semuanya bertujuan menjatuhkan maruah dan kredibiliti Anwar Ibrahim. Segenap penjuru makhluk bernama Anwar Ibrahim diserang. daripada agen Amerika, sehingga menjadi agen yakuza jepun. Daripada isu video seks sehingga isu liwat. Semua isu itu diulang-siar beratus-kali - dengan tujuan rakyat akan membenci Anwar Ibrahim.

5) Abaikan semua isu lain. Saya mahu rujuk kpd isu liwat, dan saya mahu  fokus kepada dua tiga ekor kambing laga yang memainkan isu liwat/seks secara langsung atau secara sindiran. Saya tak kisah sangat kalau Nallakarupan yang main isu seks  dan liwat. tetapi yang memainkan isu seks/liwat untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim adalah dua tiga orang yang bertitle Ustaz.

6) Hassan Basri dalam video ceramahnya yg boleh didapati dalam laman Youtube, terang-terang menuduh Anwar sebagai homoseksual, pengamal liwat. Hassan Basri bukan macai biasa. Dia pernah digelar ustaz. Orang kuat Hassan Ali. 

7) Bukankah menuduh orang berzina atau liwat tanpa membawa 4 orang saksi, wajib disebat 80 sebatan dan kesaksian mereka ditolak selama-lamanya? Mustahil mereka ini tidak tahu mengenai hukum qazaf. Sama ada Anwar Ibrahim meliwat/zina ataupun tidak, mereka yang menuduhnya wajib disebat 80 sebatan terlebih dahulu, sebelum Anwar Ibrahim dibicara.

8 ) JIKA Anwar didapati bersalah sekalipun, mereka yg menuduhnya tanpa 4 saksi yg adil, mesti disebat. Pembuktian melalui qarinah seperti video, tilam, tompokan mani, lubang dubur saiful robek dan sebagainya, JIKA terbukti sahih dan Anwar bersalah dengan bukti-bukti itu sekalipun, maka Anwar hanya dikenakan hukum Takzir, bukan hudud. Anwar tidak dikenakan hukuman hudud sekalipon didapati bersalah (tanpa 4 saksi), sedangkan orang yang menuduhnya tanpa 4 saksi itu adalah pesalah qazaf, pesalah hudud yang mesti disebat 80 sebatan. APakah ustaz-ustaz kambing laga ini tidk faham hukum hudud?

9) Islam amat memandang serius tetang maruah seseorang muslim yg cuba dirobek oleh makhluk-makhluk yg tercela. Lihatlah betapa hukum qazaf hanya melibatkan fitnah seks terhadap seseorang muslim/muslimah. Tidak ada dalam hukuman hudud atas kesalahan memfitnah dalam perkara lain. Bukan kesalahan hudud menuduh orang membunuh. Tiada dalam hukuman hudud menuduh orang mencuri. Semua itu hanya melibatkan hukuman Takzir. Tetapi menuduh zina, menuduh liwat, ia diletakkan di bawah hukum Hudud. Menuduh zina/liwat adalah kesalahan qazaf yg membawa hukuman 80 sebatan dan ditolak kesaksian slama-lamanya.

10) Zina/Liwat adalah berdosa besar. Menuduh Zina/Liwat tanpa 4 saksi juga adalah berdosa besar. Sedarlah Hassan Basri! Sedarlah Zulkifli Nordin! Kamu adalah pesalah hudud. Serah dirilah kamu untuk disebat 80 sebatan, sebelum kamu disebat di akhirat nanti!

Sekian.

p/s: Jika hudud dilaksana dalam negara kita, kerja kosong sebagai tukang sebat akan jadi banyak. Sebab macai-macai umno yg menjadi pesalah qazaf, bakal disebat. Lenguh oii...ramai sgt...
1) Apabila ada sahaja pilihanraya umum, atau pilihanraya kecil, atau apa sahaja melibatkan Anwar Ibrahim secara langsung, watak-watak kambing laga akan muncul, mengomen, menghentam, mencerca dan memaki Anwar Ibrahim.
2) PRK Kajang dengan pengumuman Anwar Ibrahim untuk menjadi calon, rakyat sudah dapat menjangka serangan Umno/BN terhadapnya melalui media perdana khususnya. Watak-watak kambing laga yang akan muncul di kaca TV sudah dapat diagak oleh rakyat Malaysia.
3) Baru-baru ini Hassan Ali sudah muncul dengan 21 dalil menolak Anwar Ibrahim menjadi MB Selangor. Tidak dinafikan, seterusnya nama-nama seperti Zulkifli Nordin, Ezam, Hassan Basri, Hassan Ali, Hafiz Nordin, Asyraf Wajdi, Ismail Mina, Sidek Baba, Nallakarupan dan ramai lagi akan muncul menjelang PRK Kajang.
4) Pelbagai fitnah, cacian, tuduhan, analisis bodoh, semuanya bertujuan menjatuhkan maruah dan kredibiliti Anwar Ibrahim. Segenap penjuru makhluk bernama Anwar Ibrahim diserang. Daripada agen Amerika, sehingga menjadi agen yakuza Jepun. Daripada isu video seks sehingga isu liwat. Semua isu itu diulang-siar beratus-kali - dengan tujuan rakyat akan membenci Anwar Ibrahim.

5) Abaikan semua isu lain. Saya mahu rujuk kepada isu liwat, dan saya mahu fokus kepada dua tiga ekor kambing laga yang memainkan isu liwat/seks secara langsung atau secara sindiran. Saya tak kisah sangat kalau Nallakarupan yang main isu seks dan liwat.... tetapi yang memainkan isu seks/liwat untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim adalah dua tiga orang yang bertitle Ustaz.
6) Hassan Basri dalam video ceramahnya yang boleh didapati dalam laman Youtube, terang-terang menuduh Anwar sebagai homoseksual, pengamal liwat. Hassan Basri bukan macai biasa. Dia pernah digelar ustaz. Orang kuat Hassan Ali.
7) Bukankah menuduh orang berzina atau liwat tanpa membawa 4 orang saksi, wajib disebat 80 sebatan dan kesaksian mereka ditolak selama-lamanya? Mustahil mereka ini tidak tahu mengenai hukum qazaf. Sama ada Anwar Ibrahim meliwat/zina ataupun tidak, mereka yang menuduhnya wajib disebat 80 sebatan terlebih dahulu, sebelum Anwar Ibrahim dibicara.
8 ) JIKA Anwar didapati bersalah sekalipun, mereka yang menuduhnya tanpa 4 saksi yang adil, mesti disebat. Pembuktian melalui qarinah seperti video, tilam, tompokan mani, lubang dubur Saiful robek dan sebagainya, JIKA terbukti sahih dan Anwar bersalah dengan bukti-bukti itu sekalipun, maka Anwar hanya dikenakan hukum Takzir, bukan hudud. Anwar tidak dikenakan hukuman hudud sekalipun didapati bersalah (tanpa 4 saksi), sedangkan orang yang menuduhnya tanpa 4 saksi itu adalah pesalah qazaf, pesalah hudud yang mesti disebat 80 sebatan. Apakah ustaz-ustaz kambing laga ini tidk faham hukum hudud?
9) Islam amat memandang serius tentang maruah seseorang muslim yang cuba dirobek oleh makhluk-makhluk yang tercela. Lihatlah betapa hukum qazaf hanya melibatkan fitnah seks terhadap seseorang muslim/muslimah. Tidak ada dalam hukuman hudud atas kesalahan memfitnah dalam perkara lain. Bukan kesalahan hudud menuduh orang membunuh. Tiada dalam hukuman hudud menuduh orang mencuri. Semua itu hanya melibatkan hukuman Takzir. Tetapi menuduh zina, menuduh liwat, ia diletakkan di bawah hukum Hudud. Menuduh zina/liwat adalah kesalahan qazaf yang membawa hukuman 80 sebatan dan ditolak kesaksian selama-lamanya.
10) Zina/Liwat adalah berdosa besar. Menuduh Zina/Liwat tanpa 4 saksi juga adalah berdosa besar. Sedarlah Hassan Basri! Sedarlah Zulkifli Nordin! Kamu adalah pesalah hudud. Serah dirilah kamu untuk disebat 80 sebatan, sebelum kamu disebat di akhirat nanti!
Sekian.
p/s: Jika hudud dilaksana dalam negara kita, kerja kosong sebagai tukang sebat akan jadi banyak. Sebab macai-macai umno yang menjadi pesalah qazaf, bakal disebat. Lenguh oiii.... ramai sangat....
 
Sumber Berita Dari Blog KedahLaNie

No comments:

Post a Comment