HOT & GEMPAK....! KEM MAHATHIR BUKAN SAJA MAHU SINGKIR NAJIB TAPI JATUHKAN KERAJAAN SELANGOR DENGAN CARA KOTOR....???


Lambat laun, PM 47 persen ‪#‎kangkung‬ @NajibRazak akan ditendang keluar dari Putrajaya tidak lama lagi.

Kedudukan Najib makin lemah separas dengan indeks Bursa Malaysia yang hilang lebih RM74 bilion hanya dalam tempoh seminggu.

Gerakan khusus dilakukan kem Mahathir yang akan memusnahkan apa saja yang cuba menentang mereka termasuk mengganyang pentadbiran kerajaan Selangor yang kini dikuasai secara de facto oleh Khalid Ibrahim.

Jangan lupa juak Umno dalam kerajaan negeri masih berkuku dan arahan khas dibuat Mahathir bagi merampas negeri itu selewatnya sebelum perhimpunan khas Umno pada Mei nanti.

Masih ramai yang melihat tindakan mengejut bertanding di Kajang membuatkan Anwar Ibrahim jadi tidak popular walaupun pada PRU 13 kesemua pemimpin PR sepakat mencalonkannya sebagai PM.

Wang bukan keutamaannya kerana gaji penasihat ekonomi negeri hanya RM1 dan hilang kelayakan menerima pencen sepanjang hayat setelah dipecat pada 2 September 1998.

Harus diingat, PKNS dan kesemua anak syarikat milik negeri menjana pendapatan kepada negeri tetapi dengan rizab tunai yang banyak membuatkan Mahathir dan segelintir pihak yang mahu menjatuhkan PR bernafsu merancang strategi merampas negeri dengan cara yang paling licik dalam sejarah politik moden negara.

Percayalah, gerakan ini bukan semata-mata menyelesaikan krisis Azmin Ali-Khalid tetapi Anwar terpaksa turun ke bawah untuk membetulkan beberapa keputusan tidak menguntungkan rakyat yang akan diketahui kelak, apabila tiba masanya.

Sekali lagi saya nyatakan, ini keputusan politik dan hanya boleh diselesaikan melalui cara politik menurut undang-undang sedia ada.


Mudah untuk melihat isu PRK Kajang dari mata hati yang jelas:

Untuk Pakatan Rakyat:

1) Khalid Ibrahim gagal dalam berjaya. Maka perlu diganti secepat mungkin.


2) Azmin Ali tak boleh ganti Khalid. PAS negeri tak setuju malah akan hantar Pesuruhjaya Selangor sebagai calon MB. Maka Anwar akan ambil alih.


3) Mengekang gerakan kem Mahathir yang bersedia menumbangkan Najib Razak dalam masa dua bulan lagi, dan tempiasnya bakal terkena kepada Selangor jika Khalid tidak diganti segera.


4) Strategi politik memperkuat cengkaman ke atas kerajaan negeri dan membersihkan juak Umno dalam pentadbiran negeri yang memainkan isu sensitif seperti rampasan Injil dan Langat 2, dalam masa sama memperkukuh tapak ke Putrajaya.


Untuk BN:

1) Najib tiga langkah ke belakang membaca gerakan Anwar. Dan padahnya kem Mahathir akan menyingkirkannya dengan menggunakan Daim Zainuddin dan Muhyiddin Yassin.

2) Najib sudah tidak ada sokongan padu dari perhubungan Umno negeri atas kelemahannya sendiri lambat menyelesaikan isu harga barang dan kalimah Allah.

3) MCA dan Umno akan bertelagah sesama sendiri isu siapa yang layak mewakili BN dan Liow Tiong Lai diuji buat kali pertama bagaimana mahu menghadapi Umno sebagai presiden.

4) Parti komponen BN terutama MCA bakal memboikot jentera kempen jika kemahuan mereka tidak ditunaikan. Peluang untuk MCA meminta lebih kuasa di saat Umno yang semakin lemah dari dalam.
 
Sumber Berita Dari Blog Kedahkini

No comments:

Post a Comment